איך לשמור על ציוד שביר?

לקראת מעבר דירה או הובלת תכולת משרד, חנות או כל עסק אחר, יש לא מעט אי ודאות שמייצרת גם לחץ. אחד החששות העיקריים הוא מפני מצב שבו חלק מהפריטים שאנחנו רוצים להעביר יישברו. כדאי לזכור שגם אם יש ביטוח – ותמיד רצוי לעבוד עם חברת הובלות מומלצת שמקפידה לבטח את כל התכולה המועברת – כל חפץ שנשבר גורם לעוגמת נפש מסוימת. בנוסף יש מצבים שבהם יש ערך רגשי לפריט כך שאין לו תחליף באמת, וגם ציוד רגיש שהחלפתו מצריכה חיפושים והשקעת זמן הוא כזה שחשוב לוודא שלא יינזק תוך כדי ההובלה. לפניכם מספר טיפים פשוטים לשמירה על ציוד שביר.

כלי מטבח

כלי מטבח – כוסות זכוכית, סרוויס יקר וגם "סתם" צלחות שאין לנו עניין וגם לא זמן לחפש להן תחליפים תוך כדי מעבר דירה – הם קטגוריה שמועדת לפורענות גם כשמלאכת ההעברה מופקדת בידיים של מוביל עם המלצות.

המפתח לשמירה עליהם הוא אריזה חכמה. קודם כל כדאי להפריד בין הקבוצות השונות של כלי המטבח: קרטון אחד לצלחות, שיונחו זו על זו בצורה פשוטה ובטוחה, קרטון אחד לכוסות, אחד לסירים וכו'. מעל כל שכבה בתוך הקרטון מניחים חומר ריפוד, ועוד דבר חשוב הוא למקם את הכלים כך שהם לא יוכלו לזוז – כשכל כלי יציב במקום שלו ולא מתחיל להתנועע כשהמובילים מרימים את הקרטון, שמים אותו במשאית וכו', הסיכון לשברים פוחת משמעותית. במידת הצורך אפשר להוסיף מגבות מטבח בין הכלים כדי לייצב אותם.

בנוסף כדאי לרפד את החלק הקעור של כלים כמו צלחות עמוקות או סירים.

שכבות הגנה

כשאורזים תכולת בית לקראת מעבר דירה, או תכולה של עסק כזה או אחר, מומלץ להשתמש במספר שכבות הגנה לפריטים הרגישים.

נייר עיתון הוא שכבת ההגנה הראשונה, ניילון נצמד או פצפצים הם שכבת ההגנה השנייה, עיטוף במגבת או סדין היא שכבה נוספת שתורמת לשמירה על אותו ציוד שעלול להתנפץ ועוד אופציה היא פתיתי קלקר שממלאים ארגזים עם חפצים שזקוקים למקסימום ביטחון.

קרטונים איכותיים

קרטונים לא איכותיים עלולים להיקרע או להתפרק תוך כדי המעבר, גם כשבחרתם מוביל מקצועי ומומלץ, ולכן לא כדאי להתפשר בנושא זה. לקרטונים דו גליים יש שכבת ריפוד נוספת והיא כמובן תורמת לשמירה על החפצים הרגישים.

כמו כן חשוב להקפיד לסגור את הקרטון באופן הרמטי ולהדביק היטב את השוליים עם נייר דבק חזק. אל תנסו להעמיס יותר מדי בקרטון אחד, ובוודאי לא כשמדובר על חפצים שבירים.

לא לשכוח לסמן את הקרטונים הרגישים

מובילים מיומנים יודעים כיצד להרים קרטון שהתכולה שלו שבירה, איפה בדיוק להניח אותו במשאית וגם הפריקה שלו תתבצע ברגישות מוגברת – בתנאי שהם כמובן יודעים אילו מהקרטונים מחייבים טיפול זהיר.

בהתאם כדאי לזכור לכתוב "זהירות שביר!" בצורה בולטת על הקרטונים שמכילים את הציוד הרגיש. רצוי לכתוב על כל הדפנות של הקרטון, באותיות גדולות ובצבע שאי אפשר לפספס. הכיתוב גם יבהיר מהו הכיוון הנכון שבו הקרטון חייב לעמוד.

חברת הובלות מקצועית

המשוואה פשוטה: ככל שחברת ההובלות מקצועית יותר, כך הסיכון לשברים ונזקים אחרים קטן יותר. גם כשמדובר על הובלת פריטים בודדים, למשל ויטרינת זכוכית רגישה, ובוודאי כשמדובר על הובלה גדולה של תכולת דירה או עסק, תמיד כדאי להעדיף מקצוענים שיעזרו לכם לעבור את היום הלא פשוט עם מינימום לחץ.

בנוסף, החברות המובילות מציעות גם שירותי אריזה, ובאופן טבעי הם יבצעו את המלאכה הרגישה הזו במקצועיות רבה שגם חוסכת לכם זמן וגם מוסיפה לשקט הנפשי.