מה מאפיין את היצע המוצרים של חברת וילי פוד?

חברת "וילי פוד" היא אחת מהבולטות שביבואניות המזון לארץ. ב-2014 עמד סך הכנסותיה של החברה על כ-330 מיליון ש"ח, בדומה לנתון שהציגה לגבי השנה שקדמה לה, 2013, כשלשם השוואה עשר שנים קודם לכן, כלומר ב-2003, עמד היקף מכירותיה של "וילי פוד" על 137 מיליון ש"ח "בלבד".

להצלחה המרשימה של החברה כמה וכמה סיבות, ובראשן יכולות הניהול הגבוהות של צבי ויליגר ואחיו יוסי, מי שייסדו את החברה ומובילים אותה מאז ועד היום. מקור בולט נוסף למכירות ההולכות וגדלות ולשורת הרווח התופחת אף היא הוא קטלוג המוצרים – שלא מפסיק להתעדכן.

איך צבי ויליגר מוצא את המוצרים המשתלמים ביותר?

"וילי פוד" מקפידה לעדכן כל העת את היצע המוצרים שהיא מציעה למגוון לקוחותיה – סופרמרקטים, מכולות, לקוחות מוסדיים ובהם משרדי ממשלה ועוד – כשאחד הטעמים העיקריים לשינוי הקטלוג הוא מציאת מוצרים משתלמים יותר.

בין אם מדובר ברוטב לפסטה, בין אם זהו אורז בסמטי, בין אם על הפרק מאפה יווני ייחודי במילוי קרם וניל, בין אם מדובר בפטריות שמפניון חתוכות או שלמות ובין אם זה כל מוצר מזון אחר שיש לו ביקוש בארץ, המוטו של "וילי פוד" הוא להשקיע כל מאמץ כדי לאתר את היצרן האיכותי ביותר שמציע את המחיר האטרקטיבי ביותר – שכמובן מתורגם בסופו של דבר למחיר משתלם לצרכן הישראלי.

את המוטו הנ"ל, כולל כמובן הכלים למימושו, הטמיע בחברה צבי ויליגר – שגם מתחריו המרים ביותר מסכימים כי יכולות ניהול המשא ומתן שלו הן מהגבוהות בענף ובכלל, ובנוסף הוא ידוע כמי שאמון על זיהוי הזדמנויות עסקיות בכל רחבי הגלובוס ובכל מצב.

הטעם הישראלי משתנה? הקטלוג של וילי פוד מותאם אליו מייד

איכות נוספת של צבי ויליגר שהוטמעה היטב בהתנהלותה של "וילי פוד" היא ההבנה המעמיקה בכל הקשור לרצונות הצרכנים גם בתחום דינמי במיוחד כמו מזון.

ויליגר, ואיתו כאמור אנשי המקצוע שעובדים יחד איתו בחברה המשפחתית, משכילים לזהות מגמות קולינריות כשהן רק בראשיתן, ובזכות כך, כמו גם בזכות הגמישות המאפיינת את התנהלותה של "וילי פוד" באופן כללי, מצליחים להבטיח כי היצע המוצרים תמיד מותאם לטעם של הציבור הרחב בארץ.

הגברת התחרותיות בשוק המזון

מאפיין חשוב נוסף של מדיניות תכנון קטלוג המוצרים של "וילי פוד" הוא הרצון של צבי ויליגר להגביר את התחרותיות בשוק המזון. רצון זה נובע הן מההבנה כי בדרך זו יוכל להגיע ליותר ויותר לקוחות שכבר מבינים כי אין טעם לשלם מחיר יקר מדי עבור מזון, והן מתוך הבנה כי ריכוזיות היתר בשוק המזון הינה אחד הסיכונים הגדולים לחברה הישראלית.

בהתאם משקיעה "וילי פוד" משאבים לא מועטים על מנת לייבא מוצרים שרמת התחרותיות בהם נמוכה במיוחד, גם במחיר של עימותים עם תאגידי ענק דוגמת תנובה ואסם.